توربین بادی شناور نیمه غوطه ور

توربین بادی شناور نیمه غوطه ور

توربین بادی شناور نیمه غوطه ور

توربین بادی شناور نیمه غوطه ور WindFloat Atlantic

اولین توربین بادی شناور نیمه غوطه ور جهان در حال حاضر آنلاین است.

WindFloat Atlantic ، ملقب به اولین توربین بادی شناور نیمه غوطه ور جهان، هم اکنون کاملاً بهره برداری شده و تحویل برق به شبکه پرتغال را با ظرفیت کامل آغاز کرده است.

مزرعه بادی ۲۵ مگاواتی، متشکل از سه توربین بادی که بر پایه فونداسیون نیمه شناور برپا شده اند، بزرگترین توربین های جهان که تاکنون بر روی سکوی شناور نصب شده اند، هم اکنون با استفاده از توربین های بادی ۸٫۴ مگاواتی، شبکه برق پرتغال را تأمین می کنند. اخیراً توربین سوم و آخر به محل ساحل، کابل کشی شده بود و طبق گفته Principle Power ، این توربین اکنون به پست فرعی وصل شده است. توربین ها توسط MHI Vestas تأمین می شد.

نماینده یPrincele Power گفت: “به دنبال اتصال آخرین سه سکو(three platforms) به کابل صادراتی ۲۰ کیلومتری که مزرعه بادی را به ایستگاه در Viana do Castelo ، پرتغال وصل می کند، ساخت مزرعه بادی در حال حاضر کامل شده است.” پروژه آتلانتیک WindFloat توسط کنسرسیوم Windplus هدایت می شود که شامل EDP Renewables (54.4٪) ، ENGIE (25٪) ، Repsol (19.4٪) و Principle Power Inc. (1.2٪) است.

” نماینده یPrincele Power افزود: راه اندازی این مزرعه بادی شناور یک موفقیت برجسته برای این بخش است زیرا فناوری بادی شناور به تنوع منابع انرژی کمک می کند، دسترسی به مناطق دریایی بکر را فراهم می کند و یک جهش بزرگ تکنولوژیکی به سمت اقتصاد بدون کربن را نشان می دهد.”

“موفقیت این پروژه ریشه در فن آوری آن دارد. به عنوان مثال فناوری لنگر انداختن آن، امکان نصب در آب های بیش از ۱۰۰ متر عمق را فراهم می کند و طراحی آن پایداری را در شرایط نامساعد آب و هوایی و دریایی فراهم می کند. یکی دیگر از مزیت های مهم، فن آوری مونتاژ استفاده شده است: مونتاژ اسکله خشک(dry-dock) صرفه جویی لجستیکی و مالی قابل توجهی را فراهم می کند و سکوها با استفاده از قایق های یدک کش استاندارد کشیده می شوند.”

این شرکت گفت: “این مزایای فنی به وضوح نشان می دهد که مدل توربین بادی شناور نیمه غوطه ور Windfloat Atlantic در مناطقی دیگر که شرایط نامساعد بستر دریا یا عمق قابل توجه آب وجود دارد، قابل تکرار است، این بدان معناست که فناوری سنتی توربین بادی دریایی با فونداسیون ثابت، دیگر جزو گزینه ها نیست.”

مطابق گزارش Wind Power Offshore که اخیراً توسط گزارشهای جهانی انرژی منتشر شده است، تا پایان سال ۲۰۲۰ ، ظرفیت ۸۷ مگاوات مزارع بادی شناور دریایی نصب خواهد شد. تا پایان سال ۲۰۲۱ ، بر اساس پروژه هایی که هم اکنون در دست ساخت است، این ظرفیت باید به ۱۵۹ مگاوات افزایش یابد. در این گزارش آمده است: “این نشان می دهد که فناوری نسبتاً نابالغ است و هنوز حداقل در کوتاه مدت، آماده برای نیروگاه هایی در مقیاس صنعتی۲۰۰) مگاوات) نیست.”

به طور کلی در خارج از ساحل که منابع باد کیفیت بالاتری دارد، ضریب ظرفیت بالاتر از سایر فناوریها است. حدود ۷۹٪ از ظرفیت باد دریایی جهانی در آبهای عمیق تری وجود دارد که به فونداسیون شناور احتیاج دارد. توربین های بادی دریایی بخشی از اقدامات کشور ها برای رسیدن به برآیند صفر در انتشار گاز ها گلخانه ای خواهد بود. Offshore Engineer Staff

July 27, 2020

فیلم فونداسیون توربین بادی شناور نیمه غوطه ور

توربین بادی شناور نیمه غوطه ور شرکت Vestas در پروژه WindFloat Atlantic