برج چوبی توربین بادی

برج چوبی توربین بادی

برج چوبی توربین بادی سوئدی

در آلمان اولین برج چوبی توربین بادی جهان مشغول به کار است. علی رغم گواهی نامه های زیست محیطی توربین های بادی، این برج ها معمولاً از جنس فولاد ساخته می شوند، که نه تنها گران است بلکه برای تولید نیاز به مقدار زیادی انرژی دارند.
در تلاش برای ایجاد توربین های بادی سبزتر ، شرکت آلمانی Timber Tower توربین بادی چوبی ۱٫۵ مگاواتی را در هانوفر آلمان برپا کرده است. Timber Tower به عنوان یک سیستم وصل شده از پنل های چوبی روکش شده(laminated) و اجزای سطحی که خارج از سایت ساخته می شوند آغاز به کار کرد و در کانتینر ۱۲ متری (۴۰ فوت) برای مونتاژ در محل به شکل یک برج هشت ضلعی توخالی منتقل می شود.

برج چوبی توربین بادی آلمانی

برج چوبی توربین بادی آلمانی

برج نمونه اولیه نهایی ۱۰۰ متر (۳۲۸ فوت) ارتفاع دارد و یک سیستم نردبان و آسانسور را ادغام می کند و یک توربین بادی Vensys 77  روی آن قرار دارد. این توربین قطر روتور ۷۷ متر (۲۵۲٫۶ فوت) و تقریبا ۱۰۰ تن وزن دارد و ۱۵۰۰ کیلو وات برق تولید می کند.

Timber Tower می گوید: جرم و قطر پی برج چوبی با برج فولادی لوله ای یکسان است و تمام مواد اولیه مورد استفاده در برج از تأمین کنندگان مورد تایید FSC و PEFC هستند. علاوه بر یک مقطع هشت ضلعی، بدنه توخالی نیز می تواند با یک مقطع شش ضلعی یا دوازده ضلعی ساخته شود. این شرکت می گوید سیستم Timber Tower باید از ارتفاع توپی تا ۲۰۰ متر (۶۵۶ فوت) پشتیبانی کند و هم اکنون در حال توسعه یک برج ۱۴۰ متری (۴۵۹ فوت) است.
Timber Tower با حداقل عمر تضمینی ۲۰ سال، مقررات فعلی بیمه، صدور گواهینامه و حفاظت از آتش را نیز رعایت می کند.
این شرکت ادعا می کند Timber Tower هر ۱۰۰ متر حدود ۳۰۰ تن ورق فلزی و به لطف یک فرآیند که انرژی کمتری مصرف می کند، تقریباً ۴۰۰ تن CO2 ذخیره می شود. نقل از Darren Quick در نوامبر ۲۰۱۲

برج چوبی توربین بادی آلمانی

برج چوبی توربین بادی آلمانی

سوئد از نخستین برج چوبی توربین بادی خود استقبال می کند. برج های بادی چوبی شرکت Modvion برای دستیابی به ارتفاعات بیش از ۱۲۰ متر (۳۹۳ فوت) طراحی شده است. با هزینه قابل توجهی کمتر از نمونه های ساخته شده از فولاد، با رویکرد ماژولار اجازه می دهد تا بخش های قابل بسته بندی بدون مشکل در جاده های عمومی منتقل شود. ادعا می شود آنها از روز آغاز ساخت و ساز نیز انتشار کربن ندارند. برج مفهومی ۳۰ متری (۱۰۰ فوتی) با شرکت ساخت چوب Moelven در تأسیسات خود در Töreboda ساخته شد. Otto Lundman، مدیرعامل Modvion می گوید: “چوب روکش شده از استیل با همان وزن قوی تر است و با ایجاد ماژول، توربین های بادی می توانند بلندتر باشند”
 Modvion قصد دارد نسخه هایی از مقیاس تجاری توربین چوبی خود را در سال ۲۰۲۲ تولید کند. اینها شامل یک نسخه ۱۱۰ متری (۳۶۰ فوت) برای Varberg Energi و همچنین ۱۰ برج بیش از ۱۵۰ متر (۴۹۰ فوت) برای شرکت انرژی های تجدید پذیر Rabbalshede Kraf است. نقل از Nick Lavars

برج چوبی توربین بادی سوئدی

برج چوبی توربین بادی سوئدی