آلودگی هوا ناشی از سوخت های فسیلی

آلودگی هوا ناشی از سوخت های فسیلی

آلودگی هوا ناشی از سوخت های فسیلی

آلودگی هوا ناشی از سوخت های فسیلی روزانه ۸ میلیارد دلار هزینه دارد.

یک مطالعه جدید توسط “صلح سبز” در جنوب شرقی آسیا و مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک نشان می دهد که آلودگی هوا ناشی از سوخت های فسیلی، در درجه اول ذغال سنگ، نفت و گاز، سالانه تقریباً ۴٫۵ میلیون مرگ زودرس در جهان ایجاد می کند.

این مطالعه بر روی ذرات خاص، دی اکسید نیتروژن (NO₂) و اوزون (O₃) تمرکز دارد، زیرا سطح بالای این آلاینده ها شیوع بیماری های مزمن و حاد را افزایش می دهد و هر ساله عامل میلیون ها ویزیت از بیمارستان و میلیاردها روز کاری از دست رفته به خاطر بیماری است. در نتیجه هزینه های بالایی به اقتصاد ما همانند خسارت های زیست محیطی وارد می شود.

قرار گرفتن در معرض NO₂ و اوزون ناشی از انتشار سوخت های فسیلی هر ساله مسئول ۷٫۷ میلیون مراجعه به اورژانس به خاطر آسم است. در حالی که تخمین زده می شود که قرار گرفتن در معرضNO₂ حاصل از سوخت های فسیلی خود به تنهایی سالانه باعث ۱٫۸میلیارد روز مرخصی بیماری می شود.

خاطرنشان می شود که آلودگی هوا تهدید عمده ای برای سلامتی کودکان به ویژه در کشورهای کم درآمد است.
در سطح جهان، آلودگی هوا ناشی از سوخت های فسیلی NO₂ به مرگ حدود ۴۰،۰۰۰ کودک قبل از پنجمین سالگرد تولد و تقریباً ۲ میلیون زایمان زودرس در هر سال نسبت داده می شود.

قرار گرفتن در معرض گاز های احتراق سوخت های فسیلی مسئول مرگ و میر زودرس حدود ۳ میلیون نفر به دلیل بیماری قلبی عروقی ، بیماری تنفسی و سرطان ریه است. علاوه بر این، تقریباً ۱ میلیون نفر به دلیل آلودگی اوزون و ۵۰۰۰۰۰ نفر به دلیل NO₂  دچار مرگ زودرس می شوند.

کل هزینه های اقتصادی آسیب های سلامتی در سال ۲۰۱۸ به ۲۹۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است، معادل ۸ میلیارد دلار در روز است. با نگاه جداگانه به کشورها، چین، ایالات متحده و هند، بیشترین هزینه را از آلودگی سوخت های فسیلی متحمل می شوند که به ترتیب ۹۰۰ میلیارد ، ۶۰۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیارد دلار است.

نویسندگان این تحقیق معتقدند که راه حل، جایگزینی سریع استفاده از سوخت های فسیلی است، که به طور هم زمان بحران آلودگی هوا و شرایط اضطراری آب و هوا را برطرف خواهد کرد.

Minwoo Son یک مبارز هوای پاک، در صلح سبز شرق آسیا گفت: این مشکلی است که ما می دانیم چگونه آن را حل کنیم.”با انتقال به منابع انرژی تجدیدپذیر، جایگزینی ماشین های دیزلی و بنزینی و ساختن حمل و نقل عمومی”

“ما باید هزینه واقعی سوخت های فسیلی را در نظر بگیریم، نه فقط برای سیاره ما که سریع گرم می شود، بلکه همچنین برای سلامتی ما”

کریستر آگرن

عکس از خبرگذاری مهر

مقالات بیشتر در مورد توربین بادی

میدان بادی

اتصال نیروگاه بادی

جهت باد غالب

اجزای توربین بادی

نصب توربین بادی

هزینه توربین بادی

ژنراتور توربین بادی

ارتفاع برج توربین بادی

پره توربین بادی

مقالات بیشتر در مورد انرژی تجدید پذیر

پیمان پاریس

هزینه انرژی های تجدید پذیر

قرارداد خرید تضمینی

سازو کار حمایت از انرژی های تجدید پذیر

تغییرات آب و هوایی

برنامه اقدام اقلیمی آلمان