بزرگترین تجهیز آزمایش روتور توربین بادی

بزرگترین تجهیز آزمایش روتور توربین بادی

روتور توربین بادی

بزرگترین تجهیز آزمایش روتور توربین بادی

GE Renewable Energy از ساخت بزرگترین تجهیز آزمایشی(Test Rig) روتورهای توربین بادی در جهان خبر داد.

این شرکت می گوید، همچنین پیشرفته ترین تجهیز در جهان خواهد بود که توانایی آزمایش روتورهای بزرگ را افزایش می دهد. کنسرسیومی از GE Renewable Energy،LM Wind Power  و TNO این تجهیز را ساخت. این در یک پروژه سه ساله در مرکز فناوری WMC LM Wind Power در Wieringerwerf ، هلند برگزار می شود. وزارت امور اقتصادی هلند موافقت کرده است تا حدی پروژه را تأمین کند.

حنیف مشعل، معاون مهندسی انرژی بادی LM گفت: “با استفاده از این تجهیز  آزمایش روتور ابتکاری، ما می توانیم بلبرینگ های پیتچ(pitch) و سیستم پیتچ را بررسی کنیم که پره های(blades) توربین بادی را به توپی(hub) متصل می کند.

“این توانایی درک بهتری از رفتار دینامیکی روتورهای بزرگ ساحلی(onshore) و فراساحلی(offshore) به مشتریان ما می دهد و با بهبود طرح های موجود به ساخت پره های روتور فوق العاده بزرگ کمک می کند.”

تجهیز جدید آزمایش روتور توربین بادی ،GE Renewable Energy را قادر می سازد تا قدرت و رفتار دینامیکی روتورهای توربین بادی را تحت بارهای مکانیکی ناشی از پره های بزرگ بررسی کند. در بیانیه ای، این شرکت گفت که تجهیز آزمایشی به آن کمک می کند تا ابزار طراحی موجود را از طریق مفاهیم دوگانه دیجیتال(digital twin concepts) بهبود بخشد و به طراحی روتورهای بزرگتر کمک کند. انتظار می رود ساخت و راه اندازی تجهیز آزمایشی تا نوامبر سال جاری به پایان برسد.

پیتر ایچن، مدیر تحقیق و توسعه TNO Wind Energy گفت: “توربین های بزرگتر برای شکل دادن به انتقال انرژی مورد نیاز ضروری هستند. بدون نوآوری، توربین های بزرگتر بسیار سنگین و بسیار گران می شوند تا از لحاظ تجاری قابل صرفه باشند. “نوآوری سریع در طراحی پره توربین بادی و طراحی روتور، مواد، ساخت و تولید باعث شده است که مقیاس بزرگ تر توربین های بادی دریایی در سراسر جهان عملی و جذاب باشد.”

در اوایل ماه جاری، GE Renewable Energy  توافق نامه ای با Walcha Energy برای توسعه یک پروژه ذخیره انرژی آبی تلمبه ای ۵۰۰ مگاوات در استرالیا امضا کرد. ذخیره انرژی آبی تلمبه ای یکی از پیشرفت های اخیر در انرژی برق آبی است.

به نقل از Composites World سال قبل Siemens Gamesa Renewable Energy بزرگ ترین استند آزمایش پره توربین بادی جهان را در اسپانیا رونمایی کرد تا بتواند پره های توربین ۱۰ مگاواتی خود را بیازماید.

بزرگ ترین استند آزمایش پره توربین بادی جهان را در اسپانیا

بزرگ ترین استند آزمایش پره توربین بادی جهان را در اسپانیا

 

فیلم تست پره های توربین بادی شرکتGE Renewable Energy  

 

 

 

مقالات بیشتر در مورد توربین بادی

میدان بادی

سایه باد

اتصال نیروگاه بادی

جهت باد غالب

اجزای توربین بادی

نصب توربین بادی

هزینه توربین بادی

ژنراتور توربین بادی

ارتفاع برج توربین بادی