بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور(Floating Solar)

بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور(Floating Solar)

نیروگاه خورشیدی شناور

بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور(Floating Solar)

بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور(Floating Solar) در اروپا به شبکه برق هلند وصل شد.

بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور در خارج از چین اخیراً توسط شرکت BayWa شرکت تابعه GroenLeven در هلند به پایان رسید. پیش بینی می شود که انرژی ۷۲۰۰ خانه را فراهم کند.

نیروگاه خورشیدی Zonnepark Bomhofsplas، با اندازه ۱۸ هکتار دارای ۷۲۰۰۰ پنل خورشیدی است و فقط در ۷ هفته ساخته شده است. کنسرسیومی ازEnergiefonds Overijssel ،Blauwvinger Energie و یک سرمایه گذار خصوصی مزرعه خورشیدی را خریداری می کنند.

Zonnepark Bomhofsplas در دریاچه استخراج شن Dekker در شمال Zwolle واقع شده است. از ویژگی های منحصر به فرد این پارک این است که برق تولید شده مستقیماً از طریق تعاونی محلی Blauwvinger Energie با همکاری Greenchoice به خانواده ها و شرکت ها ارائه می شود. افراد دیگر یا شرکتهای علاقمند به سرمایه گذاری در این پروژه به زودی قادر به خرید سهام خواهند بود.

مزایای نیروگاه خورشیدی شناور

Siebren Zijlstra مدیر مالی GroenLeven می گوید: “این بسیار عالی است که ما بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور در اروپا را به جامعه محلی تحویل می دهیم.” این پارک خورشیدی تحقق توافق نامه آب و هوا است. هم اکنون پارک خورشیدی بزرگترین و محلی ترین نیروگاه خورشیدی شناور در اروپا است. جالب اینجاست که توسعه دهندگان و سرمایه گذاران نیز از حساسیت اکولوژیکی کاملاً آگاه بودند. این پروژه از پنل های خورشیدی شیشه ای استفاده می کند تا نور بتواند به داخل آب برسد و شکاف های قابل توجهی بین پنل ها وجود دارد. تابلوها به اندازه کافی از آب دور هستند تا جریان هوای خوبی داشته باشند.

اینورترها و جایگاه ترانسفورماتور شناور می شوند، این اطمینان می دهد که فقط یک کابل در ساحل به سر می برد، به طوری که تأثیر پارک خورشیدی بر روی گیاهان و جانوران در نیروگاه به حداقل برسد. درمجموع، فقط ۳۰٪ سطح دریاچه یا پنل ها پوشانده شده است.

آلونک های زیستی اخیراً نصب شده اند. این ها قفسهایی هستند که از ۳ محفظه تشکیل شده اند. محفظه میانی حاوی مواد و سبدهای دو طرف خالی است. مواد در این سبد میانی، سرپناه و غذا برای ماهی های کوچک و مهره داران کوچک را فراهم می کند. سبد های خالی به عنوان محافظت در برابر ماهی های بزرگ هستند تا ماهی های کوچک بتوانند با خیال راحت از داخل مواد حرکت کنند.
ورود آلونک های زیستی انگیزه ای برای جمعیت ماهی و بوم شناسی موجود در آب است. یک آژانس زیست محیطی در پارک خورشیدی نیز تحقیقاتی در مورد چگونگی تحریک بیشتر محیط زیست اطراف پارک های خورشیدی شناور انجام می دهد.
این اقدامات انگیزه مهمی برای شرکت ASN برای شرکت در این پارک خورشیدی بود.

سخنگویENF می گوید: این فناوری شامل نصب آسانتر، بازده بالقوه بالاتر به دلیل اثر خنک کننده آب و کاهش هزینه های O&M هستند.

چشم انداز نیروگاه خورشیدی شناور

صندوق پروژه های سبز ASN تصمیم گرفت اولین سرمایه گذاری خود را در یک پروژه انرژی خورشیدی شناور انجام دهد. مدیر صندوق Rosemarijn خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم از تولید انرژی خورشیدی بهینه استفاده کنیم، پنل خورشیدی شناور نقش مهمی دارد.
ما انتظار داریم این پروژه مقدمه ای برای تأمین اعتبار بیشتر برای پروژه های پنل خورشیدی شناور در آینده باشد. پنل خورشیدی شناور علاوه بر عدم نیاز به زمین، برای مکان هایی که دارای آب کافی هستند، مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهد. سیستم های شناور خورشیدی همانند توربین های بادی شناور، خواهند توانست جایگاه خود را در چشم انداز انرژی تجدید پذیر تثبیت کنند. Zachary Shahan

August 1st, 2020

فیلم نیروگاه خورشیدی شناور(Floating Solar)