اولین پروژه برقآبی خود تآمین استان خراسان رضوی

اولین پروژه برقآبی خود تآمین استان خراسان رضوی

اولین پروژه برقآبی خود تآمین استان خراسان رضوی

اولین پروژه برقآبی خود تآمین استان خراسان رضوی درحال احداث می باشد

به گزارش روابط عمومی گروه راه نو، این پروژه که به عنوان اولین پروژه برقابی استان خراسان رضوی، با ظرفیت ۲۰۰ کیلووات توسط شرکت سنگ باد بهمن شرق در سد ارداک واقع در ۷۰ کیلومتری مشهدمقدس با توان تولیدی ۱۰۰۰ مگاوات ساعت درسال با توان صددرصد بومی و داخلی، پس از دریافت تاییدیه از معاونت بهره برداری آب منطقه ای استان خراسان رضوی در فاز تامین تجهیزات و احداث می باشد.

مدیرعامل شرکت سنگ باد بهمن شرق با اشاره به ظرفیتهای توربین های برقابی و توان تولید برق بالایی که دارند گفت: پروژه برقابی سد ارداک با هدف بازیافت انرژی هیدرولیکی خط آب کشاورزی به صورت EPC+F تماما برعهده ی این شرکت بوده و بعد از دوره ی بهره برداری ۲۰ ساله به صورت BOOT نیروگاه را به بهره بردار سد تحویل خواهد داد.

وی افزود: فرایند اجرایی این نیروگاه نظر به توقف نسبی کار ادارات، تامین کنندگان و پیمانکاران ذیربط پروژه ناشی از پروتکل های بهداشتی و از طرفی برودت هوا دارای چالش های جدی است که امیدواریم بالطف خداوند متعال و همت تیم، پروژه درکوتاه ترین زمان به بهره برداری برسد.

مهندس الهی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مختصات این پروژه اولویت دهی به استفاده از ظرفیت ها و توان و ظرفیت های بومی استان خراسان رضوی در فرایند های مهندسی،تامین، اجرا و بهره برداری می باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت سنگ باد بهمن شرق این آمادگی را دارد تا با ظرفیت های تماما بومی و داخلی در زمینه طراحی، مشاوره و بهره برداری تولید برق و استفاده بهینه از توان برق تولیدی با بخش خصوصی و دولتی همکاری نماید.

اولین پروژه برقآبی خود تآمین استان خراسان رضوی